torstai 13. joulukuuta 2012

Olof Ottelinin nojatuoli

Putkiremonttini alkaa olla ohi. Olen muuttanut kotiini noin kaksi viikkoa sitten. Vielä on paljon keskeneräistä, yksi huone on sisustamatta kokonaan. Monta pikkujuttua pitää vielä korjata rakennusliikkeen toimesta. Lähes joka päivä asunnossa tehdään jotain, keittiössä on vääränlaiset valaisimet jotka pitää vaihtaa. Kylpyhuoneessa allaskaappia on naarmutettu, sekin pitää vaihtaa. Sisäovi eteisessä ei enää mene kiinni, en tiedä mitä sillekin on tapahtunut. Tässä vain pieni otos erilaisista pikkumurheista joita minulla vielä on.

Olen ostanut ihanan nojatuolin itselleni joululahjaksi. Oikeastaan olen tehnyt kaupan jo viime talvena. Tuoli on 50-luvun alusta Olof Ottelinin suunnittelema ja erittäin hyvä istua. Se on verhoiltu uudelleen valitsemallani kankaalla ja toimitettiin minulle viime sunnuntaina. Olin sopinut Kruunan Janin ja Pasin kanssa, että haluan tuolin vasta putkiremontin valmistuttua. Olen erittäin tyytyväinen hankintaani, tuoli on hyvä istua, tukeva ja verhoilutyö on ensiluokkaista. Villakankaan ja vaaleanharmaan värin olen itse valinnut Kruunan poikien valikoimista ja suosituksesta.

Tämä on kierrätystä parhaimmillaan. Vanha hyvälaatuinen huonekalu saa uuden elämän ja suomalainen käsityöläinen palkkansa. Työ tietenkin maksaa, mutta laatua ei voi verrata Ikean tai muiden halpismerkkien tuotteisiin.

Mukavaa joulunodotusaikaa kaikille! Raportoin putkiremontista ja tuloksista tästä eteenpäin. Putkiremontin keskellä ei oikein voimat riittäneet. Kuvissa näkyy myös uusi lattia, matotkin vielä puuttuu. Ne on pesulassa odottamassa.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti