lauantai 18. tammikuuta 2014

Uusi taulu

Ystäväni Gotlannista lähetti minulle taulun lahjaksi jonka hän on itse maalannut. Olen hurjan ilahtunut että hän halusi antaa sen minulle ja odotin lähetystä innolla. Eilen se saapuikin Itellan kuljettamana ja olen nyt yrittänyt sovitella taideteosta seinilleni. Taulu on iso, noin 70x100 cm, eli paikkoja sille ei ole kauhean montaa. Tässä se nyt on olohuoneen seinällä ainakin toistaiseksi. Katselen nyt sitä siinä vähän aikaa ja mietin mihin sijoitan kaikki ylijääneet  taulut. Niistäkin pidän ja haluaisin nekin esille. Asunnossani on vain aika vähän isoja seinäpintoja enkä haluaisi täyttää pintoja ihan täyteen.

Taulun nimi on Jordliljor, maanliljoja. Taiteilija Ewa Bäckström Barve.


En oikein ole varma onko yhdistelmä hyvä, valkoinen kehys mustan parina on vähän aneeminen. Ehkä siirrän taulun vielä toiselle seinälle.

Olen myös ostanut pienehkön antiikikelimin. Värit ovat tarkoituksella aika kulahtaneet. Nyt kuitenkin mietin, olisiko pitänyt ostaa vähän värikkäämpi. Onneksi myyjä antoi kahden kuukauden vaihto-oikeuden. Menen varmaan vielä kerran kauppaan valkkaamaan, valikoimaa on niin runsaasti, että pää tahtoo mennä sekaisin. Asiaa ei helpota yli-innokas myyjä ja hänen jokseenkin kyllästynyt vanhempi kollegansa. Vanha herra totesi minulle viimeksi, että kelim-mattojen ostajat ovat kaikkein vaikeimpia. Eivät osaa päättää ja juoksevat kaupassa monta kertaa. Ja aina matot myydään alle markkinahintojen  ja konkurssi uhkaa ovella. Mene ja tiedä, taitaa kuulua kulttuuriin. Osaavat kyllä asiansa ja tuntevat mattonsa. Tavallaan ihan hauskaa sanailla heidän kanssaan, yrittämistä ei ainakaan heidän puoleltaan puutu, sitä arvostan ihmisissä.



Tämä yksinäinen kana jäi ilman paikkaa. Johonkin hänetkin haluaisin laittaa, minusta se on sympaattinen. Taulun nimi on "Pakomatkalla", oikeastaan "På rymmen", sekin on Ruotsista kotoisin ja toisen ystäväni lahjoittama.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti